torsdag 14 juli 2011

QuiltCafé avslutning

I fredags var det sista Quilt-caféet för terminen, det syddes flitigt (som vanligt). Jag lyckades fånga två fantastiska slutförda arbeten på bild.


Agnetas söta Kanin-quilt

och Berits klänning till barnbarnet Agnes.

Själv har jag sytt på en quilt till mig själv!!!























Tygerna kommer från Clothworks, serien heter Mayfly Buddies, en jättekul ABC-panel ingår i serien. Jag har skurit ut bokstäver som bildar "Veronicas täcke" och fyllt ut med blocket disapearing 4-patch. Det ska till lite kanter också, det blir dagens projekt.


Annars när jag syr brukar dottern alltid säga "om ingen annan vill ha täcket när det är klart, så kan jag ta det..." Hennes säng är redan som prinsessan på ärten fast täcken istället för madrasser.

Har sett på väderleksrapporten att det kommer att vara sy-väder hela nästa vecka :) Det passar mig bra, jag har massor att förbereda inför Danska Patchwork Föreningens årsmöte i Odense.


/Veronica

Inga kommentarer: